Leerlijnen en methodeplanningen in Klasseplan
Van de meest gebruikte methodes staan de planningen en doelen al voor je klaar in Klasseplan. Dat scheelt veel tijd. Je hoeft ze alleen maar in te laden en naar de juiste dag te schuiven. Uiteraard kun je deze planningen en doelen helemaal aanpassen. De doelen staan in de ik-vorm, in leerling-taal in Klasseplan. Ook hebben we zelf leerlijnen ontwikkeld die ook te importeren zijn in Klasseplan.
Methodeplanningen in Klasseplan
Methode | Versie | Groep |
---|---|---|
Rekenen | ||
Alles Telt | Versie 2 (2009) | 3 t/m 8 |
Alles Telt Q | Versie 2019 | 3 t/m 8 |
Pluspunt | Versie 3 (2009) | 3 t/m 8 |
Pluspunt | Versie 4 (2019) | 3 t/m 8 |
Wereld in getallen | Versie 4 (2009) | 3 t/m 8 |
Wereld in getallen | Versie 5 (2019) | 3 t/m 8 |
Rekenrijk | Versie 2 | 3 t/m 8 |
Rekenrijk | Versie 3 (2009) | 3 t/m 8 |
Wizwijs | Versie 1 (2009) | 3 t/m 8 |
Reken Zeker | Versie 1 (2010) | 3 t/m 8 |
Getal en ruimte junior | Versie 1 (2016) | 3 t/m 8 |
Taal | ||
Taal in beeld | Versie 1 (2006) | 4 t/m 8 |
Taal in beeld | Versie 2 (2013) | 4 t/m 8 |
Taalverhaal | Versie 2004 | 4 t/m 8 |
Taaljournaal | Versie 2 (2003) | 4 t/m 8 |
Taal Actief | Versie 3 | 4 t/m 8 |
Taal Actief | Versie 4 (2012) | 4 t/m 8 |
Taal op maat | Versie 1 (2003) | 4 t/m 8 |
Taal op maat | Versie 2 (2013) | 4 t/m 8 |
Staal | Versie 1 (2013) | 4 t/m 8 |
Taalverhaal.nu | Versie 1 (2013) | 4 t/m 8 |
Spelling | ||
Spelling in beeld | Versie 1 (2006) | 4 t/m 8 |
Spelling in beeld | Versie 2 (2013) | 4 t/m 8 |
Taalverhaal spelling | Versie 2004 | 4 t/m 8 |
Taaljournaal spelling | Versie 2 (2003) | 4 t/m 8 |
Taal actief spelling | Versie 3 | 4 t/m 8 |
Taal actief spelling | Versie 4 (2012) | 4 t/m 8 |
Zin in spelling | Versie 2 (2006) | 4 t/m 8 |
Spelling op maat | Versie 1 (2003) | 4 t/m 8 |
Spelling op maat | Versie 2 (2013) | 4 t/m 8 |
Staal spelling | Versie 1 (2013) | 4 t/m 8 |
Taalverhaal.nu | Versie 2 (2013) | 4 t/m 8 |
Aanvankelijk lezen | ||
Veilig leren lezen | Maan-versie (2003) | 3 |
Veilig leren lezen | KIM-versie (2014) | 3 |
Lijn 3 | Versie 1 (2014) | 3 |
Technischlezen | |||
---|---|---|---|
Estafette | Versie 2 (2009) | 4 t/m 8 | |
Estafette | Versie 3 (2019) | 4 t/m 8 | |
Leesparade | Versie 2 (2010) | 4 t/m 8 | |
Station Zuid | Versie 1 (2015) | 4 t/m 8 | |
Begrijpendlezen | |||
Tekst verwerken | Versie 2 (2006) | 4 t/m 8 | |
Goed gelezen | Versie 2 (2005) | 4 t/m 8 | |
Lezen in beeld | Versie 1 (2009) | 4 t/m 8 | |
Grip op lezen | Versie 1 (2013) | 4 t/m 8 | |
Overal tekst | Versie 1 (2009) | 4 t/m 8 | |
Engels | |||
Take it easy | Versie 1 (2009) | 5 t/m 8 | |
Stepping Stones Junior | Versie 1 (2017) | 5 t/m 8 | |
Studie-vaardigheden | |||
Blits | Versie 1 (2009) | 5 t/m 8 | |
Schrijven | |||
Pennenstreken | Versie 2 (2014) | 3 t/m 8 | |
Schrijven in de basisschool | Versie 3 (2007) | 3 t/m 8 | |
Klinkers | Versie 1 (2014) | 3 t/m 8 | |
Handschrift | Versie 3 (2014) | 3 t/m 8 | |
Verkeer | |||
Klaar..over! | Versie 3 (2010) | 4 t/m 8 | |
Geschiedenis | |||
Wijzer door | 2e editie (2006) | 5 t/m 8 | |
Argus Clou | Versie 1 (2012) | 3 t/m 8 | |
Brandaan | Versie 1 (2008) | 3 t/m 8 | |
Brandaan | Versie 2 (2017) | 5 t/m 8 | |
De Trek | Versie 1 (2007) | 4 t/m 8 | |
Bij de tijd | Versie 3 (2004) | 4 t/m 8 | |
Speurtocht | Versie 2 (2011) | 4 t/m 7 | |
Tijdzaken | Versie 1 (2013) | 5 t/m 8 | |
Blink | Versie 1 | 5 t/m 8 | |
Natuur entechniek | |||
Naut | Versie 1 (2008) | 3 t/m 8 | |
Naut | Versie 2 (2017) | 5 t/m 8 | |
Leefwereld | Versie 3 (2011) | 3 t/m 7 | |
Natuurlijk | Versie 1 | 5 t/m 8 | |
Natuniek | Versie1 (2007) | 7,8 | |
Natuurzaken | Versie 1 (2014) | 5 t/m 8 | |
Blink | Versie 1 | 5 t/m 8 | |
Aardrijkskunde | |||
Geobas | Versie 4 (2007) | 4 t/m 8 | |
Meander | Versie 1 (2008) | 3 t/m 8 | |
Meander | Versie 2 (2017) | 5 t/m 8 | |
De Blauwe Planeet | Versie 1 (2009) | 5 t/m 8 | |
Hier en daar | Versie 1 | 5 t/m 8 | |
Wereldzaken | Versie 1 (2013) | 5 t/m 8 | |
Blink | Versie1 | 5 t/m 8 | |
Leerlijnengroep 1 en 2 | |||
Meten en meetkunde | 1,2 | ||
Tellen en getallen | 1,2 | ||
Fonemisch bewustzijn | 1,2 | ||
Beginnende geletterdheid | 1,2 | ||
Grote motoriek | 1,2 | ||
Sociaal emotioneel | 1,2 | ||